Zápis změny ostatních údajů v registru silničních vozidel
Popis
A.
- změna trvalého bydliště, místa podnikání nebo sídla firmy
- změna příjmení, názvu firmy
- stěhování v rámci registračního místa Brno-město nebo z jiného registračního místa již registrovaného vozidla
- změna barvy
- prodloužení platnosti ORV – u cizinců dle povoleného pobytu v ČR
- úřední oprava nesprávně zapsaných údajů v dokladech vozidla
B.
- ukončení vyřazení vozidla
- zápis montáže nebo demontáže spojovacího zařízení
- zápis pohonu LPG nebo CNG, litá kola apod.
- výměna karoserie
- výměna motoru
- obnova VIN náhradní technologií – koroze, nečitelné nebo neúplné VIN, po výměně karoserie
- přidělení úředního čísla karoserie, podvozku, rámu
- přestavba vozidla
- zápis ADR
Co je nutné doložit
- Platný doklad totožnosti žadatele
- Osvědčení o registraci vozidla, část II. (technický průkaz vozidla)
- Osvědčení o registraci vozidla, část I. – ORV (OTP), nejedná-li se o vozidlo vyřazené z provozu na pozemních komunikacích
- Další doklady osvědčující změnu zapisovaných údajů
- Zplnomocnění při zastupování – písemná plná moc
Vlastník (provozovatel) vozidla:
Fyzická osoba:
- Doklad totožnosti – platný občanský průkaz, pas nebo jiný jej nahrazující doklad (např. u cizince doklad o povolení k pobytu, o udělení azylu na území ČR nebo o délce přechodného pobytu, nemá-li tato osoba trvalý pobyt na území ČR) žadatele.
- Jde-li o podnikatele, pak je potřeba živnostenský list nebo výpis ze živnostenského rejstříku, koncesní listina, osvědčení k výkonu podnikatelské činnosti, rozhodnutí o registraci apod.
Právnická osoba:
- Platný výpis z obchodního rejstříku, zřizovací listina apod.
- Pokud je žadatelem zástupce právnické osoby, není-li jmenován přímo ve výpisu z obchodního rejstříku, předloží plnou moc od statutárního orgánu.
- Platný doklad totožnosti
Lze vyřídit elektronicky
Ne
Způsob vyřízení
Žádost lze podat na kterémkoli obecním úřadu obce s rozšířenou působností, a to bez ohledu na místo trvalého pobytu nebo sídlo společnosti.
V Brně lze podat žádost na Magistrátu města Brna, Odboru dopravněsprávních činností, Kounicova 67, a to v úředních hodinách:
pondělí 8.00–17.00
úterý 8.00–12.00
středa 8.00–17.00
čtvrtek 8.00–12.00
pátek 8.00–12.00
Objednat se lze i elektronicky – A: A1
B: A3
Poplatky
Jsou řešeny dle zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, položkou 26 a 27.
Poplatek se hradí při podání žádosti na pokladně, a to buď v hotovosti, nebo platební kartou.
Legislativa
§ 11 zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích