Image města, která je definována jako souhrn subjektivních dojmů a představ, které mají lidé o konkrétním území, je konkrétním výsledkem vnitřních a vnějších komunikačních vztahů statutárního města Brna. Image Brna je pozitivně ovlivňována zejména přítomností Veletrhů Brno, a.s., v České republice je Brno stále vnímáno jako hlavní město výstav a veletrhů. Dalšími významnými spolutvůrci pozitivní image Brna je především existence vysokoškolských institucí a na ně navázaný systém vzdělávání, výzkumných praxí a inovačního podnikání a existence moderní meziválečné architektury. Pozitivně na lidi (zejména navenek) působí Brno i svou pozicí a profilem metropole jižní Moravy, regionu vína, přátelských lidí a příjemného klimatu. Image města metropolitního charakteru pomáhají udržovat i sídla významných celostátních institucí, zejména v oblasti justice a práva. K dobrému vizuálnímu vnímání města přispělo zavedení jednotného vizuálního stylu užívaného k prezentaci území i služeb, které nabízí. Jednotný vizuální styl a logo města posilují schopnost místních obyvatel identifikovat se s místem a návštěvníkům zase pomáhají odlišit město od ostatních sídel a uvědomit si jeho specifika. Vnější vztahy pak reprezentují zejména aktivní vazby v rámci partnerských měst, evropských či celosvětových organizací a sítí měst.
![]() | ![]() |