Česky CZEnglish EN

Den bez aut – 22. září 2016

V rámci přípravy nové Strategie pro Brno jsme využili možnosti stát se součástí Mezinárodního dne bez aut a oslovit přímo na ulici, tentokrát v přednádražním prostoru, procházející obyvatele moravské metropole. Ve čtvrtek 22. září tak jednou z možností, jak si užít den na pro auta uzavřeném přednádraží, bylo zastavit se na stánku Kanceláře strategie města a odpovědět nám na několik otázek.

Jak komunikovat o nové Strategii pro Brno?


Co nás zajímalo? Jak byste chtěli být o přípravě nové Strategie informováni a jestli byste se chtěli sami do jejího zpracování nějakou formou zapojit.

Z širokého výběru možností naši zájemci o Strategii pro Brno nejvíce volili možnost být informováni, a to například formou interaktivní webové stránky nebo pomocí facebooku, to vyhovovalo necelé třetině dotázaných. Jedna pětina respondentů se chce podílet se na tvorbě strategie formou vlastních nápadů, například formou ankety na webu města.  Ohlas ale měly i tematické procházky a exkurze nebo připomínkování dokumentu na webu města. V průběhu letošního podzimu budeme připravovat podrobný komunikační plán, ve kterém budou tyto možnosti určitě zahrnuty.

Na co by se mělo Brno zaměřit?


V rámci krátké ankety jsme se lidí ptali, na co by se mělo v Brno v nadcházejících letech zaměřit a co jim v Brně nejvíce chybí. Z předběžných výsledků vyplývá, že nejvíce změn by lidé uvítali v oblastech jako je doprava a parkování, údržba a čistota města, bezpečnost a pořádek, nebo právě situace kolem Hlavního nádraží a stav přednádražního prostoru. V současnosti výsledky podrobně vyhodnocujeme a následně je zde zveřejníme. Brzy také připravíme on-line verzi ankety pro ty, kteří ji chtějí vyplnit teď.

Zájem o náš stánek překonal naše očekávání. Během dne se u něj zastavila přibližně pětistovka osob – dopoledne převažovali senioři a odpoledne naopak ti mladší. Tento zájem, stejně jako zájem o předchozí aktivitu, kterou byla Pocitová mapa města, nám potvrdil, že intenzivní snaha o zapojení veřejnosti do procesu strategického plánování se vyplatí a že lidé mají chuť a snahu hrát při budoucím rozvoji svého města aktivní roli.

VZKAZY PRO BRNO

 
  • ©  Statutární město Brno
  • Všechna práva vyhrazena – použití obsahu nebo jeho částí je možné pouze se souhlasem Magistrátu města Brna
  • Datum provedení poslední kontroly: 15.09.2017 10:11
  • Datum poslední aktualizace: 15.09.2017 10:11
  • Odpovědný útvar: Kancelář strategie města Odeslat email na adresu
© webdesign Omega Design