Česky CZEnglish EN

Ochrana spotřebitele

 

Kontakty na spotřebitelské organizace a mimosoudní řešení spotřebitelských sporů (ADR)

  

Problematice ochrany spotřebitele je v posledních letech věnována zvýšená pozornost, a to nejen v legislativní oblasti (ať již vnitrostátní, tak i z pozice práva EU), ale také v oblasti osvětové a informační. Hlavní náplní níže uvedených sdružení je hájení zájmů a práv spotřebitele, zejména prováděním poradenské činnosti a vydáváním řady tiskovin a publikací, které jsou většinou dostupné na stránkách spotřebitelských sdružení. Doufáme, že uvedené odkazy usnadní spotřebitelům vyhledání základních informací a orientaci v této oblasti.

 

  

     Sdružení obrany spotřebitelů – Asociace (SOS)

Mečová 5

602 00 Brno

osobní poradna Mečová 5, budova Staré radnice, 3. p.; Po-Čt 14-17 hod.

tel.: 900 10 10 10 (10,- Kč/min.); Po-Pá 9-18 hod.

e-mail: poradna@asociace-sos.cz

web: http://www.asociace-sos.cz 

informační letáček pro klienty ke stažení zde 

 

   dTest, o.p.s.

Černomořská 419/10

101 00 Praha 10-Vršovice

tel.: 299 149 009 (běžný tarif)

e-mail: dtest@dtest.cz

www.dtest.cz 

 

   Sdružení českých spotřebitelů, občanské sdružení

Budějovická 73

140 00 Praha 4

tel.: 495 215 266 (běžný tarif)

e-mail: spotrebitel@regio.cz

www.konzument.cz 

 

Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

Přemyslovců 832/50

709 00  Ostrava

tel./fax: 596 111 252, 606 832 280

e-mail: ostrava@sos-msk.cz

www.sos-msk.cz 

  

Kompletní seznam spotřebitelských poraden naleznete zde 

    

Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů (ADR)

Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů (ADR) umožňuje úspěšně řešit spory mezi spotřebiteli a podnikateli mimo klasickou, tj. soudní cestu. Jedná se o rychlý, levný (projekt je dotován, tudíž je z velké části zdarma) a vhodný způsob vyřešení nároku spotřebitele. Systém je založen na principu dobrovolné účasti obou stran, objektivitě a nestrannosti řízení. Spory se vedou za účasti neutrální třetí strany.

  

Informační letáček Ministerstva průmyslu a obchodu k pilotní fázi projektu ADR (2010) je k dispozici ke stažení zde.

  

Odkaz na stránky MPO k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů (ADR) zde.

   

V případě, že potřebujete aktuálně řešit mimosoudně spor (mezi spotřebitelem a podnikatelem), obraťte se přes kontaktní formulář na Sdružení obrany spotřebitelů – Asociace v Brně – informace zde.

  

Další informace k tématice ochrany spotřebitele najdete na stránkách Ministerstva průmyslu a obchodu zde

 
  • ©  Statutární město Brno
  • Všechna práva vyhrazena – použití obsahu nebo jeho částí je možné pouze se souhlasem Magistrátu města Brna
  • Datum provedení poslední kontroly: 31.07.2017 15:06
  • Datum poslední aktualizace: 31.07.2017 15:06
  • Odpovědný útvar: Živnostenský úřad města Brna Odeslat email na adresu
© webdesign Omega Design