Česky CZEnglish EN

Kampaň „Brno, co není“ chce vtáhnout Brňáky do příprav důležitých projektů

4. dubna 2018

Město Brno dnes startuje kampaň nazvanou „Brno, co není.“ Jejím cílem je informovat občany o připravovaných strategických projektech, které jsou důležité pro rozvoj Brna.

„Příprava těchto staveb trvá roky a v některých případech se o nich uvažuje již desítky let. Do doby, než se přestřihne páska, pro Brňáky ale jako by nebyly. Proto ‚Brno, co není‘ a hlavní sdělení kampaně ‚Brno, co není, je tady‘. Obyvatelům města ukážeme, že strategické projekty žijí a usilovně se na nich pracuje,“ uvedl primátor města Brna Petr Vokřál.

Cílem celé kampaně je pozvat obyvatele i návštěvníky města do míst, která se v dalších letech promění, a projekty jim představit přímo tam. Že strategické projekty žijí a usilovně se na nich pracuje, se obyvatelé města dozvědí s nadsázkou a humorem, podobně jako při dosavadním informování o dopravních stavbách prostřednictvím kampaně Kopeme za Brno.

„Přemýšleli jsem, jak lidem ukázat, že za změtí technických výkresů, odborných pojmů a rozličných povolení je schovaný výsledek, který přinese například nové sportovní vyžití či otevření a oživení zanedbaných prostor. Další projekty zase vyřeší různé ‚gordické dopravní uzly‘ ve městě. Nová kampaň je postavená na šifrovacích hrách, které hráče provedou vybranými připravovanými projekty,“ upřesnil Petr Vokřál.

Jarní část kampaně bude na konci června zakončena finálovou hrou, do které se kvalifikují nejlepší týmy z předchozích kol soutěže.

„Na vítězný tým čeká jako odměna nevšední zážitek. A abychom ocenili i další účastníky, může se prvních pět týmů z každého kola také těšit na zajímavé zážitky spjaté s Brnem a jeho výjimečnými místy,“ doplnil primátor.

Tón kampaně je hravý a schválně provokativní, aby k jinak poměrně „suchému“ tématu strategických projektů přitáhl pozornost. Chce lidi bavit i vizualním zpracováním a textací. Nebojí se ani sebeironie.

V jarní fázi kampaně, která proběhne od 5. dubna do finále 3. června, představí Brňákům 4 TOP strategické projekty. Prvním z nich je Tramvaj Plotní.

„Další významné projekty budeme lidem postupně odkrývat ve zhruba čtrnáctidenních intervalech. Proto zatím neprozradíme, o které stavby konkrétně půjde,“ dodal primátor Petr Vokřál.

Kde se lidé o strategických projektech a šifrovacích hrách kampaně „Brno, co není“ dozvědí:

  • Kampaň „Brno, co není“ rozšiřuje zavedený web www.kopemezabrno.cz  Nově na něm lidé najdou kromě informací o uzavírkách a krátkodobých dopravních omezení i část s detaily ke strategickým projektům. Všechny informace budou mít přehledně na jednom místě.
  • Brňáky bude o nové sekci webu a „Brnu, co není“ informovat mimo jiné i kontaktní kampaň – dnes, po konci tiskové konference, vyráží do ulic kostýmovaní kameloti, kteří budou lidem rozdávat letáky.
  • Využita bude i inzerce v tisku a aktivní budeme i na sociálních sítích – prostřednictvím facebookové stránky BRNOmycity.

Šifrovací hra

„Brno je studentské, mladé a hravé město, proto jsme navázali na tuto náladu a také na dlouholetou tradici zdejších populárních her jako Tmou nebo Exit. Hru spojenou s projektem Tramvaje Plotní jsme nazvali Šoférův gordický uzel – hráči při ní projdou čtyři stanoviště, z nichž první se nachází nedaleko od Café Práh, kde se teď nacházíme. Na jednotlivých stanovištích budou luštit hádanky a šifry, které je vždy posunou dál a umožní hru dokončit. Pro veřejnost však spustíme hru o půlnoci z pátku 6. dubna na sobotu 7. dubna. Projít si ji budou moci několik následujících měsíců,“ upřesnil generální ředitel agentury Media Age David Blažek.

  • Soutěžit mohou týmy o 2–5 lidech.
  • K absolvování hry se musí registrovat na webu hra.brnoconeni.cz 
  • Budou potřebovat herní brožuru, kterou si mohou v případě hry Tramvaj Plotní stáhnout na internetu a vytisknout, případně vyzvednout v Turistickém informačním centru na Radnické, z boxu na prvním stanovišti nebo v infocentru obchodní galerie Vaňkovka.
  • Dále potřebují mobil s přístupem na internet – pro získávání dílčích částí šifer a zadávání výsledků.
  • Prvních pět týmů, které projdou jednotlivé hry, získá odměnu v podobě skutečně nevšedního a unikátního zážitku. Nejlepších 100 týmů postupuje do finále, které proběhne 3. června a ve kterém mohou vyhrát vtipné věcné i zážitkové ceny.

Výhra – Tramvaj Plotní

Už dnes můžeme prozradit, jaký zážitek čeká na nejrychlejší týmy, které rozetnou Šoférův gordický uzel na Plotní. Výhercům se při akci Open House v sobotu 14. dubna otevřou i ty dveře, které zůstanou před ostatními zavřeny. Poznají, odkud se řídí veřejná i automobilová doprava v Brně. V Dopravním podniku města Brna zaslechnou, co si mezi sebou v éteru šuškají řidiči šalin a autobusů. No a ti nejodvážnější sestoupí i do potrubí pod Dornychem a Plotní.

Magistrát města Brna
Tiskové středisko
tel.: +420 542 172 026
e-mail: tis@brno.cz

 
  • ©  Statutární město Brno
  • Všechna práva vyhrazena – použití obsahu nebo jeho částí je možné pouze se souhlasem Magistrátu města Brna
  • Datum provedení poslední kontroly: 05.04.2018 08:42
  • Datum poslední aktualizace: 05.04.2018 08:42
  • Odpovědný útvar: Odeslat email na adresu
© webdesign Omega Design