Česky CZEnglish EN

Brno změní svůj web. Jednotnou grafiku nabídne i městským částem a organizacím

29. květen 2018

Brno má dnes přibližně stovku webů s různou grafikou, obsahem, redakčním systémem i dodavateli. Tento stav by měla změnit nová webová platforma města Brna, na jejíž tvorbu a provoz dnes Rada města Brna vyhlásila veřejnou zakázku. 

„Brno si vybuduje jedinečnou platformu, která bude respektovat jednotný on-line vizuální styl. Městské části a organizace dostanou tuto platformu k dispozici zdarma a bude na nich plnit ji aktuálním obsahem. Občané tak získají rychleji informace a zvýší se i spokojenost se službami města. Rádi bychom dosáhli stanoveného etalonu gov.uk,“ uvedl Jaroslav Kacer, náměstek primátora města Brna pro oblast Smart City, ICT a strategii.

Spokojenost bude měřena upravenou metodikou NPS (Net Promoter Score) zcela v souladu se Strategií Brno 2050. Město díky platformě získá nástroj pro rychlejší vývoj webů pod jedním redakčním systémem, s jednotnou grafikou a lepší možností digitalizace městské agendy po vzoru světových portálů veřejné správy, jako je například https://www.gov.ukhttps://www.boston.gov. Pozitivní změny čekají také na úředníky, a to v podobě snadné administrace, chytrého dokumentového serveru a rychlejší tvorby nových webových stránek.

Rada města Brna dnes schválila zadání veřejné zakázky na tvorbu a provoz webové platformy města Brna www.brno.cz  a webů městských částí.

„Zadání webu vzniklo na základě uživatelského výzkumu – víme, co na něm lidé dnes dělají, s čím mají problémy a kde můžeme posunout službu města vůči občanům dopředu,“ uvedl Jan Řezáč z House of Řezáč. Tento přední český odborník na tvorbu kvalitních webů stál v čele týmu, který připravoval zadání pro soutěž.

„Jako největší oříšek se ukázalo nikoliv vytvoření kvalitního zadání pro soutěž, ale nastavení kritérií pro výběr dodavatele tak, aby měl nejlepší poměr cena/výkon pro město. To není možné udělat soutěží na nejnižší cenu, protože tam pak chybí ten výkon,“ dodal Jaroslav Kacer.

Nový web občanům přinese např. přehledný návod na řešení více než 300 životních situací včetně dokumentů a formulářů, propracované vyhledávání, nový design a v první fázi také novou podobu oblíbené elektronické služby BrnoID.

Výběrové řízení je postaveno na inovativním přístupu Best Value Approach.

„Při formulaci zadávacích podmínek jsme vycházeli z toho, že u takovéto veřejné zakázky není vhodné zužovat hodnocení výlučně na kritérium nejnižší nabídkové ceny. Magistrátu města Brna jsme proto představili nový model hodnocení, při jehož zpracování jsme se inspirovali zejména metodou Best Value Approach, tedy výběr dodavatele je založen na hledání nejvýhodnějšího nabízeného poměru kvality a nabídkové ceny. Oceňujeme pokrokový přístup Magistrátu města Brna k využití hodnotících kritérií, která umožňují dodavatelům plně uplatnit svou odbornost a zkušenosti a odlišit se od ostatních nikoli jen nabídkovou cenou. Při takovém nastavení zadávacích podmínek směřujeme k výběru kvalitního dodavatele,” shrnují Roman Novotný a Jana Zikmundová ze spolku 4E, který novou metodu uvedl do českého prostředí.

Při zpracování zakázky byl kladen důraz na její kvalitu.

„Podmínky jsou nastaveny přísně. Hodně důležité bylo jejich precizní stanovení. Jsou jimi například rychlost odezvy, bezpečnost a připravenost systému zvládat mimořádné události, jako byl problém s kvalitou vody v roce 2016. Dále jsme se hodně soustředili na otevřenost platformy. Tedy možnost snadno exportovat veškerá data tak, aby je šlo dále zpracovávat jinými aplikacemi,” potvrdil Robert Kánia ze společnosti redb, s.r.o., který se podílí na technickém zadání a dozoru zakázky.

Beta verze nového webu by mohla začít fungovat na přelomu října a listopadu. S plnou verzí webu se počítá zhruba za rok, tedy v květnu 2019.

Zajímavé údaje:
● Běžná návštěvnost www.brno.cz  v pracovní dny: cca 6–7 tisíc návštěvníků za den, cca 40 tisíc zhlédnutí stránky za den.
● Extrémních hodnot dosahuje návštěvnost v době platby poplatků za komunální odpad (květen): cca 12–13 tisíc návštěvníků za den, cca 50–60 tisíc zhlédnutí za den.
● Spokojenost návštěvníků s aktuálním webem www.brno.cz  má dle SUS skóre 71, dle Strategie 2050 to v budoucnu bude 85. 

Tiskové středisko MMB
e-mail:
tis@brno.cz
tel.: 542 172 026
www.brno.cz 

 
  • ©  Statutární město Brno
  • Všechna práva vyhrazena – použití obsahu nebo jeho částí je možné pouze se souhlasem Magistrátu města Brna
  • Datum provedení poslední kontroly: 29.05.2018 14:33
  • Datum poslední aktualizace: 29.05.2018 14:33
  • Odpovědný útvar: Odeslat email na adresu
© webdesign Omega Design