Česky CZEnglish EN

Zábrdovickou opět projedou auta i tramvaje. V Líšni se otevře nová trolejbusová trať

29. listopad 2019

(red) – Brňané opět projedou Zábrdovickou ulicí do východní části města. Kompletní rekonstrukci tramvajové trati a komunikací včetně všech inženýrských sítí se podařilo stihnout před plánovaným termínem. Ulice se po 13 měsících otevře individuální i hromadné dopravě 30. listopadu. V ten samý den začne jezdit trolejbus po nové trati ze stávající smyčky Novolíšeňská až na Jírovu.

Stavbu na Zábrdovické se podařilo téměř o měsíc a půl zkrátit, původní termín kompletního zprovoznění byl v polovině ledna 2020. Rekonstrukce komunikace byla klíčová především s ohledem na plánovanou výstavbu části velkého městského okruhu Tomkovo náměstí a Rokytova. Přes opravenou Zábrdovickou povede při výstavbě objízdná trasa. Náklady na celý projekt činí 194 milionů korun. 

Součástí prací byla i rekonstrukce stávající kanalizace a vodovodu, které již byly na hranici životnosti. Opravy přinesou zlepšení odtokových poměrů v kanalizační síti a současně dojde ke zkvalitnění stavu zásobování pitnou vodou. 

Dopravní podnik města Brna provedl kompletní rekonstrukci tramvajové trati. Ta obnášela výměnu kolejnic v křižovatce Cejl–Vranovská a v úseku Cejl–Zábrdovická. Zastávka Vojenská nemocnice přinese větší komfort pro cestující, je nově bezbariérová a opatřená elektronickými panely pro lepší informovanost veřejnosti.

Během rekonstrukce mostu přes řeku Svitavu, který od svého vzniku v roce 1942 poprvé prošel většími úpravami, Brněnské komunikace zajistily sanaci stávající nosné konstrukce včetně sanace spodní stavby, výměnu konstrukce vozovky a chodníkových ploch. Teplárny Brno zde na místo původního parovodu vybudovaly nový horkovod. Práce zahrnovaly zřízení nové potrubní lávky přes řeku Svitavu, která v místě zůstane, bude nadále sloužit pro pěší.

Z Líšně přímo na Starou osadu

S dvouměsíčním předstihem Dopravní podnik města Brna otevře 30. listopadu 2019 novou trolejbusovou trať ze stávající smyčky Novolíšeňská na Jírovu. Obyvatelům jihovýchodní části Líšně tak zajistí přímé spojení na Starou osadu. Práce na stavbě 1600 metrů dlouhého trolejového vedení trvaly 13 měsíců.

Vzhledem k umístění smyčky Novolíšeňská na čtyřproudové silnici nebyla tato smyčka pro bezpečnost dopravy už vyhovující. Prodloužení trolejbusové trati až na Jírovu přinese kromě většího pohodlí také zvýšení bezpečnosti pro chodce i řidiče, kteří oblastí projíždějí.

Nová trať za 125 milionů je významným krokem k zajištění přímé a rychlejší přepravy cestujících ze sídliště Líšeň k centru města. Náhrada autobusové dopravy trolejbusovou také znamená pro místní obyvatele snížení ekologické zátěže a hlučnosti v dopravně vytížené lokalitě. Konečná stanice Jírova je bezbariérová a v zámkové dlažbě jsou umístěny reliéfní prvky pro orientaci nevidomých a slabozrakých osob. V celé ulici je i nové osvětlení. Brněnské komunikace zároveň na trase provedly opravu zastávek Rotreklova, Bartákova, Novolíšeňská a Rokytova, které jsou rovněž bezbariérové.

V souvislosti s prodloužením trolejbusových linek na Jírovu dochází od 30. listopadu 2019 také k úpravě tras autobusových linek v lokalitě. Linka 55 bude v úseku Bílá hora – Jírova vedena nově po trase Vlkova–Houbalova–Horníkova–Molákova a v severní části sídliště Líšeň tak doplní linku 78.

 
  • ©  Statutární město Brno
  • Všechna práva vyhrazena – použití obsahu nebo jeho částí je možné pouze se souhlasem Magistrátu města Brna
  • Datum provedení poslední kontroly: 29.11.2019 14:56
  • Datum poslední aktualizace: 29.11.2019 14:56
  • Odpovědný útvar: Odeslat email na adresu
© webdesign Omega Design